You are welcome to my archangel FAITH blogg

Friday 25 March 2022

Tänker du positiva eller negativa tankar? Vilka tankar "matar" du?

 Tanken för dagen!💗💓💗

⭐️"Plockar du godis" ur den goda och vänliga skålen? Eller "plockar" du ur skål nummer 2, den som har beskt och otrevligt "godis"!

Lyssnar du på en mysig upplyftande melodi, eller lyssnar du på en kall och förstelnad melodi som inte låter glad alls?

Vad är det jag försöker berätta?

💙Hur intelligent eller smart, klok och underbar 💓😍du nu än är: så är det så att vår hjärna är som en sorts "dataapparat".

Det kanske låter konstigt av mig att säga?

Den är bra att ha många gånger, men den kan haka upp sig på negativa saker. Som en sorts "negativ programmering."

Beroende på hur många energitjuvar man har mött i sitt liv så är det olika svårt att hantera negativ programmering.

💓Hjärtat däremot, har en HELT ANNAN energi. (Liksom alla våra chakror har olika energier).

Hjärtat har en enorm kärleks kapacitet till att HELA och LÄKA allt som du har problem med. Du måste bara lära dig att identifiera om du mestadels använder hjärna eller hjärtat?

Godhetens och kärlekens kraft via exempelvis Buddha, Gud, änglarna verkar genom hjärtats energi alltid! Om du inte använder ditt hjärta så är det svårare att få healing från dem.

Jesus lär oss att i hjärtats energi så finner vi äkta glädje och den är också en mycket viktig våglängd för den ger oss beskydd också.

(Jesus som är min vän, lärde mig en dag för några år sedan exakt vad han menade med glädjens energi och om hur viktig den är!)

Samhället vill ofta att vi använder vår hjärna?

Allt är energi.

Tankar är energi, känslor är energi. Kroppen är energi, en stol är energi. Luft är energi, vatten är en annan energi, etc.

❤️Det du tänker på ökar, för det är det som du skapar.

När man (om man) känner sig slutkörd så kan, - jag säger bara att- det kan bero på att du tänker mer med din hjärna än vad du använder ditt hjärta.

Jag har skrivit om detta flera gånger och har känt av att jag ska skriva än en gång om detta väldigt viktiga. Om vi skapar en oas inom oss av glädje och fred exempelvis, så kan vi lättare manifestera det utanför oss.

💜Acceptera dig själv exakt som du är, med alla de saker du själv knappt tänker är värda ngt? Vårda dig själv, älska dig själv. Vad andra än har sagt till dig, och kanske har försökt döma dig, eller definiera dig efter sina mått, så känn in dig själv istället.

För ingen känner dig själv mer än Du själv, eller hur!

Tro på dig själv, följ ditt hjärta och tro på dina drömmar....💚

Du duger jättebra precis som Du är!❤️
Kram Kerstin






PS En gång för säkert över 10 år sedan så fick jag ett oväntat besök från Arcturus, i universum, de var de mest kärleksfulla varelserna(änglar) jag någonsin mött och de sade på engelska:

Follow your heart and
believe in your dreams!
❤️🧡💛💚💙💜

No comments:

Post a Comment